Meri

Konteinerveod
Hiinast

Hiina on tarbekaupade olulisemaid impordipartnereid. Mööbel, rõivad, mänguasjad, tehnikakaubad – põgus loetelu Eestisse toodavatest kaupadest. Kaubad tuuakse Eestisse kas otse merekonteinerites või Euroopa maaletoojate kaudu maanteetranspordiga.

Hiina-EU
Konteinersadam
Konteinerlaev
Üleilma
Poeriiul

Konteinerid
Eesti
sadamatest

Ekspordiks kasutatakse transporti merekonteinereid sihtkohtadesse, mis asuvad väljaspool Euroopat. Mereteel läbib konteiner ühte Euroopa suurematest sadamatest, millel on otseühendus sihtriigi sadamaga. Meretranspordi tarneklauslid impordil FILO ja ekspordil LIFO.

Eurovapp
Konteinerladu
Konteiner
Konteinerlaev
Üleilma

Ro-Ro
veod

Erimõõtmeliste (konteineri mõõtusid ületavate) veoste kohaletoimetamiseks kasutatakse spetsiaalseid alusvankreid, millele kinnitatakse kaup tugevate kettide või rihmadega. Ro-ro liine teenindavad vastavad kaubalaevad, millede hulgad on samuti reisiparvlaevad (ka sõidukid-veeremid liigituvad ro-ro alla).

Ro-Ro last
Ro-Ro treiler
Ro-Ro sadamatransport
Parvlaev
Parvlaevalt mahasõit

Erimõõdulised
veosed

Kaubalaevadesse paigutatavad veosed võivad olla eriti suurte mõõtudega – 30m pikad, 20m laiad ja 7m kõrged. Sellisteks näideteks on suured torud, metallkonstruktsioonid, majamoodulid või väikelaevad. Meri on otsetee sadamate vahel.

Suurlasti laev
Suurlast
Kraanatõste
Rongivagunid
Suurlastivedu

Sadama-
teenused

Tavaliseks tarneklausliks on impordi puhul FILO ja ekspordil LIFO. L tähendab laevafirmat, kes kannab laadimiskulud Out või In sadamas. Teised sadamas laadimise, komplekteerimise, ladustamise ja tollivormistuse kulud kannab kauba saatja/saaja.

Tõstuki tööala
Sadamakraanad
Sadamakraanad töös
Paadi laadimine
Tollitöö

Konteineri
käitlus

Kauba laadimiseks toimetatakse konteiner komplekteerimiskohta. Sõltuvalt veetava kauba iseloomust kas tehasesse või ümberlaadimise terminali. Kaugematest kohtadest väikesemõõtmelise kauba (joogipudelid, väikepakendid) on kaup otstarbekas viia sadamale võimalikult lähemale, et seal kaup ümber laadida ja vajadusel konteinerisse kinnitada.

Konteineri käitlus
Konteiner autole
Konteineri sisu
Konteineri vedu
Auto tühjakslaadimine

Konteinerite
andmed

Klassikaliselt eristatakse mitut mõõtu konteinerit, näiteks: 20DC (6 meetrit), 40DC (12 meetrit), 40HC (kõrgus 2.7m) ja 45HC (=FTL). DC on pikemalt Dry Container – kuivlasti vedamiseks. HC ehk High Cube on 30cm kõrgem, kui DC konteiner. R konteineri tähises tähendab Reefer’it ehk temperatuuri reguleerimisega konteinerit.

20DC konteiner
20DC Open Top
40DC Open Top
20DC konteiner autoga
40 Reefer

Tellimisvorm => vedu või kolimine

Copyright © 2014-2024 Captus Cargo All rights reserved.
This site is using the Desk Mess Mirrored theme, v2.5, from BuyNowShop.com.